maanantai 9. lokakuuta 2017

Pikatsu ja muut


Pyydettiin tekemään pienehkö Pikatsu ja minähän teen mitä toivotaan (jos vain osaan).  Netistä löytyi monta hyvää ohjetta, mutta ei tarpeeksi pientä, joten virkkasin kuvan perusteella. 10 senttistä toivottiin, mutta tällekin tuli korkeutta 13 sm ilman korvia. Onneksi kaapista löytyi kirkkaan keltaista Tennesee-lankaa.


Vielä pyllypuolelta. Millään en saanut häntää pysymään pystyssä kun en halunnut laittaa siihen rautalankaa sisälle. Yritän tehdä aina niin, ettei näissä ole irtoavia eikä pistäviä osia, joten sopivat ihan pienillekin lapsille.



Näitä vanhoja pieniä on tullut myös muutama väsättyä taas sukan neulomisen välissä. Joulun alla menevät ihan hyvin, eivätkä jää minua kiusaamaan.
Naapurin omenat ovat niin matoisia, etten viitsi käydä edes omenavarkaissa, mutta kyllä ne näille näkyy kelpaavan =)

Ja mitä muuta...... Mummokissa on saanut vieläkin säilyttää henkensä, enkä minä ole sortunut takaisin tupakoimaan. Herkkuja tulee kyllä nyt mässytettyä koko ajan. Hyvin siis pyyhkii meillä päin.

12 kommenttia:

  1. Ihania syksystä nauttijoita! Pidä tupakat edelleen kaupassa 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On minulla vara-aski kaapissa ;) Vaan kun oikein tekee mieli, niin haistan edellispäivän nikotiinilaastaria ja kyllä halut lähtee, haisee se niin pahalle =)

      Poista
  2. Suloinen Pikachu. Hyvä, mä oon susta ylpee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä oon ylpee itsekkin. Enkä vois lopettaakkaan, kun ihmiset kyselee jatkuvasti olenko vielä ollut tupakoimatta =)

      Poista
  3. Kiva kun keksit aina uutta leluideaa vaikka kyllä noita sinun apinoita ym jaksaa joka kerta ihailla . Hieno Pikachu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toiset keksii minun puolestani ja välillä tulee semmoisia pyyntöjä, että on melkein mahdotonta toteuttaa, ei ainakaan minun taidoillani =)

      Poista
  4. Mitä käytät täytteenä? Utelee mummu joka pelkää kaltaisiaan täystuhoja.

    VastaaPoista
  5. Tyynyvanua. Kaupoista löytää halpoja sisustustyynyjä. Käytettyjä tyynyjä pesen pesukoneessa mahdollisimman kuumalla. Mitä enemmän paakkuuntuvat, sitä parempi käyttää. Askarteluvanut ovat liian höttösiä ja kalliita ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vastauksestasi! Naapurin tulevalle olen luvannut tehdä jonkin moisen pehmo ötökän, sen täyttämistä mietin.

      Poista
  6. Voi mikä ihana Pikatsu ja muutkin ihanat. Kaikki on hyvin,kun mummot ovat hengissä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän raihnasiahan me jo ollaan, mutta päivä kerrallaan ;)

      Poista
  7. Hineo Pikatsu! Ja sinähän osaat mitä vaan toteuttaa koukullasi.

    VastaaPoista